Având în vedere că sectorul transporturilor a reprezentat aproape 30% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din UE anul trecut, presiunea asupra principalilor producători de mașini pentru a începe să își reducă amprenta de carbon atunci când fabrică, vând și pun în circulație noi modele este majoră. Dar cât de departe sunt de a atinge obiectivele privind emisiile de carbon până 2021 impuse de UE? Raportul Emisiilor Auto dezvăluie dacă producătorii sunt pe drumul cel bun, care modele sunt cele mai poluante și cât de mult trebuie să cheltuiască companiile pentru a își compensa amprentele de carbon.
Raportul Emisiilor Auto
Raportul Emisiilor Auto creat de NetBet Cazino analizează studiile industriei și rapoartele de vânzări anuale pentru a dezvălui cât de departe se află cei primii zece producători ale celor mai vândute mașini de la atingerea obiectivului privind emisiile de carbon impus de UE pentru 2021 și cât i-ar costa să-și compenseze amprenta de carbon din ultimul an. Obiectivul mediu de emisie la nivelul întregii flote a UE de 95 gCO2/km, iar amenzile prevăzute de legislația UE sunt de 95 EUR pe gCO2/km. Toate cifrele privind vânzările sunt din ultimul an disponibil și se referă la piața europeană sau la cea din SUA dacă nu sunt disponibile, ca în cazul Ram 1500. Următoarele mărci au fost excluse din analiză din cauza datelor de vânzări insuficiente: Daihatsu și Abarth. Emisiile medii de CO2 pentru fiecare marcă sunt calculate de Greenpeace. Costul pentru compensarea emisiilor se referă la costul mediu de extragere a CO2-ului din atmosferă și respectiv la 150 EUR pe tonă. Costurile de funcționare anuale și pe durata de viață a modelelor flagship se bazează pe emisiile fiecărui motor, astfel cum sunt prevăzute de către producători și sunt înmulțite cu 20,117 de km pe an timp de 12 ani, în baza duratei de viață medie a unei mașini noi. Datele sunt obținute din rapoartele de vânzări anuale ale producătorilor auto, site-urile producătorilor, EUROPA, transportenvironment.org, Greenpeace, CarSalesBase și Carbon Engineering despre studiul extragerii CO2 din atmosferă.