Campionatul Mondial a intrat în cele mai aglomerate zile. Începând de marţi vor fi patru meciuri zilnic până la încheierea fazei grupelor, astfel că organizatorii vor avea de gestionat problema transportului. Toate meciurile sunt găzduite în Doha sau în împrejurimi, astfel că logistica reprezintă un punct crucial.
Momente tensionate după Ţara Galilor – SUA: “E o ruşine! De ce ne ţin aici?”
În prima zi cu mai multe meciuri de la Campionatul Mondial au fost momente tensionate. După confruntarea dintre Ţara Galilor şi SUA, scor 1-1, cei aproape 40.000 de fani prezenţi au mers spre metrou, pentru a putea pleca spre casă. S-au format cozi destul de lungi la metrou, care i-au făcut pe fani să îşi piardă cumpătul:
“Este o ruşine ceea ce se întâmplă! Nu am mai văzut aşa ceva. De ce ne ţin aici?”, a strigat un fan galez care aştepta să intre la metrou, fiind liniştit de un altul: “Relax, aşa se întâmplă pe toate stadioanele”.
În cele din urmă, măsura de a-i ţine pe oameni în afara metroului a fost una de bun augur. Forţele de ordine au lăsat oamenii să intre la metrou în grupuri, pentru a nu fi îmbulzeală în staţie. Astfel, timpii de aşteptare mai mari au fost afară, însă odată intraţi la metrou, situaţia s-a îmbunătăţit considerabil.
Marea provocare a organizatorilor de la Mondial: transportul fanilor!
În staţii au fost lăsaţi doar oamenii care aveau loc în metrou, iar accesul s-a făcut fără niciun fel de incidente. Asta în ciuda faptului că majoritatea fanilor de la meci au luat drumul metroului. Toate mijloacele de transport în comun pe timpul turneului final circulă până la 03:00 dimineaţa.
Primul test a fost trecut de organizatori, iar un merit îl are şi infrastructura foarte dezvoltată din subteran. Coridoarele sunt foarte late, sunt multe pasaje şi nu mai puţin de 5 din 8 stadioane sunt situate la distanţă de mers pe jos de gurile de metrou. Notă discordantă fac stadioanele din Al Bayt, aflat la 50 de kilometri de Doha, Al Thumana şi Al Janoub.
Investiţii masive în infrastructura de la Campionatul Mondial!
La aceste stadioane, sunt pregătite autobuze care să transporte fanii. Chiar şi aşa, preşedintele FIFA, Gianni Infantino, recunoaşte că are emoţii în ceea ce priveşte aspectul logistic, în ciuda investiţiilor masive. Fanii au posibilitatea să urmărească mai multe meciuri pe zi, o premieră pentru Campionatul Mondial.
Însă această premieră vine la pachet cu provocări. Avantajul oraşului Doha este că spaţiile sunt mari în jurul stadioanelor, iar în ceea ce priveşte transportul, există multe benzi pe şosele. În general, după ce se iese din aria stadionului, transportul pe carosabil este fluid, singurele probleme, inerente, sunt în preajma arenelor.
Scuza invocată pentru a nu vinde bere la stadion: ar crea haos în jurul arenelor!
Dar suntem abia la început. Urmează alte 15 zile cu până la patru meciuri pe zi şi va fi interesant de urmărit cum va fi gestionată în continuare problema transportului fanilor în oraş şi între stadioane. Deocamdată nu au fost incidente majore şi nici busculade.
Organizatorii au folosit acest motiv drept scuză pentru a nu vinde alcool în jurul stadioanelor. Qatarezii au transmis că situaţia în ceea ce priveşte transportul s-ar complica mult dacă fanii ar avea posibilitatea să consume bere cu trei ore înainte de meci şi o oră după la arenele în care se desfăşoară meciurile.
Astfel, băuturile alcoolice se comercializează doar în fan zone-uri, iar acolo preţurile sunt exagerat de mari. O halbă la 0,5 litri costă nu mai puţin de 65 de lei (50 de riali qatarezi).
Fanatik Powered by NetBet îți aduce luna aceasta detalii la cald relatate de reporterul nostru la Cupa Mondială din Quatar, Marian Popovici. Urmărește postările și află detalii în excusivitate din culisele sportului rege!